Thursday 30 June 2016

Ismo






+

Ismo Valkoniemi Meillä Ómassa kristillisessä lintukodossamme aika AJOIN esille nousee taistelu jossa ei ole voittajia, opillinen kiista uuskarismaattisen liikkeen ja jo perinteisen karismaattisen liikkeen välillä. Tuorein läikähdys tapahtui kun ystäväni Aki Miettinen haastatteli Keravan helluntaiseurakunnan Pastoria Esa Hyvöstä One Way Mission ohjelmasarjassa Hard Talk. Tahan keskusteluun tunteella suhtautui Muun muassa ystäväni Jani Liukkonen, joka puolusti voimakkaasti Bill Johnsonia sekä muutamia muita Betel-seurakunnan henkilöitä. Selvää sur että perinteisen ja jo koetellut kristillisen teologian valossa uuskarismaattinen liike ylittää ja alittaa rajoja, joihin Esa Hyvönen sur paneutunut omalta osaltaan huolellisesti. Aikamedia Oy sur julkaisemassa vuoden 2016 alkupuolella Esa Hyvösen kirjan, jossa hän KAY uusapostolisen liikkeen teologiaan tarkemmin käsiksi. Olen itse ottanut kantaa uusapostiliseen liikkeeseen Suomessa henkilökohtaisten kontaktien ja kokemusten kautta ja todennut että ylilyöntejä ja ongelmallisia kohtia sur näkyvissä. Ehkä siitä syystä jotkut näkyvät profeetat ja apostolit toimivat pääosin omissa pienissä liikkeissään perinteisten seurakuntien ulkopuolella. Uskon että Esa Hyvösen lähtökohta kritiikille sur sama kuin minulla, omakohtaiset kokemukset. Syy Miksi itse otin Hard Talk ohjelman Facebook - tykkäyksen kuitenkin pois, johtui siitä että Jani Liukkosen kritiikissä sur myös painavia asioita jotka tulee ottaa huomioon. Ensimmäinen ja tärkein pointti sur Etta me EMME Saisi tappaa niiden nuorten evankelistojen innostusta, joille tärkeintä sur julistaa Kristuksen ilosanomaa. Tarvitsemme lisää Naita nuoria miehiä ja naisia ​​ilosanoman ja nimenomaan painotan sanaa ILOsanoman julistamiseen. Tällainen julistus ei Lähde automaattisesti syvästä teologisesta perehtyneisyydestä, vaan yksinkertaisesta ja selkeästä evankeliumista. Naita henkilöitä ovat Liukkosen lisäksi, Mika Jantunen tai Jussi Korvajärvi muutamia vain mainitakseni. nuorilla Nailla sur mentorina myös karismaattisuutta hyvin ymmärtävä teologi, rovasti Heikki Hilvo. Les nuoria Tietenkin de sur siella ja Täällä muitakin. Se mikä Jani Liukkosen kritiikissä minulle avautui, liittyi muutamiin raamatun kohtiin, jossa uusapostolista liikettä arvioidaan kriittisesti tavalla joka ei saa mielestäni riittävästi tukea raamatusta. Otin tykkäykseni toisin sanoen pois siksi, että vaikka Pidan hyvänä sitä että Miettinen ja Hyvönen arvioivat kriittisesti uusapostolista liikettä, arviointi ei kuitenkaan saa sisältää ristiriitaisuuksia raamatun sanan kanssa. Mitä Nama raamatun kohdat olivat? Evankeliumit tuovat Jeesuksen eri puolia esiin, Näin lienee myös erilaisten kristillisten liikkeiden suhteen. Jotkut korostavat Jeesuksen Jumaluutta, kuten Johanneksen evankeliumikin tekee, joku taas inhimillisiä puolia, kuten muista evankeliumin kirjoituksista voidaan Nahda. Naen Tässä turhan kohdan ampua uusapostolista Aide dans liikettä, jos sen painotus sur enemmän Johanneksen evankeliumin kaltainen. Joh. 14 Jeesus Sanoo, "joka uskoo minuun hän sur tekevä jopa suurempia tekoja kuin minä adolescent". Esa Hyvönen ottaa esille kriittisenä seikkana Tämän mahdollisuuden. Hyvönen puhuu myös "pikku Kristuksista", jota pitää ongelmallisena seikkana. TATA nimitystä käytti Lutherkin kehottaessaa Meita olemaan "pikku Kristuksia" toinen toisilleen. Pitkän Elämän aikana meillä sur jokaisella omat kokemuksemme. Kun yritän asettua Esa Hyvösen ja Aki Miettisen ajatuksiin sur soi minulle suhteellisen helppoa, koska olen elänyt lähellä helluntailiikettä niina vuosina kun Torontolaisuuden ja Ville-seurakuntien tuulet pyyhkäisivät Maamme päälle. Kultapölyistä ei paljon jäänyt jäljelle, kun arki koitti. Samalla pystyn asettumaan päihdejärjestön johtajana myös Jani Liukkosen ja muiden nuorten pastorien asemaan. Janin oma elämä muuttui voimallisen Jumalan kohtaamisen seurauksena, jolla ei ole mitään tekemistä teologian kanssa. Kyse oli Jeesus persoonan kohtaamisesta, jota Nama janoiset Nuoret haluavat jakaa ETEENPÄIN toisille. Bill Johnson sur esikuva monille siksi, että Naissa seurakunnissa sur "actionia", mutta samalla tiedän että Hanen elämässään sur myös tapahtunut "hengellisiä" ylilyöntejä Joita sur tarpeetonta puolustella. Vertailussa Mukana: Suomenkielinen helluntaiherätys (vm 1910 238 Suomenkielistä seurakuntaa, 46.400 jäsentä.) Suomen Vapaakirkko kansanlähetys Suomen Evankelisluterilainen (vm 1967, pääorganisaatio, 18 piirijärjestöä kannattajamäärä arviolta alle 20,000 jäsentä.) (Vm 1870/1927, 100 seurakuntaa, 15,437 de jäsentä.) Kansan Raamattuseura (vm. 1945, kannattajajäseniä arviolta 30,000 jäsentä) Suomen evankelis-luterilainen kirkko (vm. 1527/1686, noin 4 miljoonaa jäsentä) Helluntaiherätys Voimanlähteet: Usko ja Pyhän Hengen kaste. Erityisen käyttökelpoinen: Julistaminen ja Sanan levittäminen vaikeissa olosuhteissa, Tiet ja aitovieret, vankilat ja kadunvarret. Toimii kyllä ​​nykyisin varsin hyvin myös keskiluokkaisiin tarpeisiin. Plussat: Lihaa säästämättä, tinkimättä laadusta. Miinukset: Oikeassa olemisen tarve ja siunausten omiminen. Hyvä valinta tinkimättömälle kulkijalle, joka ei VASY helposti vaativassakaan seurassa. Vapaakirkko Voimanlähteet: Usko, Vapaus ja kristittyjen yhteys, yhteys Pyhän Hengen. käyttökelpoinen Erityisen: Kun tarvitaan työjuhtaa eri näkemysten sovittamisessa ja yhteistyöhankkeissa. Plussat: Jakaa ehtoollista kaikille, kunhan uskoo vain. Laulamaan pääsee kuoroihinkin, vaikkei kuulu seurakuntaan. Miinukset: Laittaa Katta silmien eteen ja painaa villaisella silloinkin, kun pitäisi Vahan nuhdella. Hyvä valinta vapautta ja armollista otetta kaipaaville perinteisen kristinuskon kannattajille. Usko ja opillinen de puhtaus: Voimanlähteet de Suomen Evankelisluterilainen. Erityisen käyttökelpoinen: ETSII joka niemen ja notkelman jossa kokoontua. Sytyttää lamppuja siella Missä ovat jo sammuneet ja toimii esimerkillisesti lähetystyössä. Plussat: Uskon puolustaminen, peräänantamattomuus. Miinukset: Ei tahdo uusiutua riittävän ripeästi, muutoksille ei aina tilaa. Hyvä valinta turvallista, vakaata ja uskollista työtä arvostaville. Tarjoaa erinomaisen kanavan, jos tarvetta puolustaa perinteisiä klassista kristinuskoa. Kansan Raamattuseura Voimanlähteet: Usko ja armo. Erityisen käyttökelpoinen: Toimii loistavasti kompuroivien ja epäonnistuneiden parissa. erityinen de talentti de Armon. Toimii myös kovilla pakkasilla, mm. Pyhätunturin Kairosmajalla. Plussat: Ihmisen kokoinen Miinukset: Haastava rakenteellisesti. Kuinka pitää dynaamisena kulkijana (pas armossa sur kylliksi)? Hyvä valinta niille, jotka tarvitsevat ARMOA elämässään jokaisena päivänä. Suomen evankelis-luterilainen kirkko Voimanlähteet: Kristillinen Usko sellaisena kuin me sen tänään ymmärrämme ja traditio Erityisen käyttökelpoinen: Jos seurakuntaan sur vaikea Menna kapeiden oviaukkojen ja korkean kynnyksen Vuoksi, kirkko sur oikea paikka. Ovet ovat kutakuinkin mitoitettu elefanteille ja kynnyksiä ei ole. Plussat: ottaa avosylin vastaan ​​kaikki joille se itse kelpaa ja sur paikalla myöhemminkin vaikka 100 vuoden päästä. Miinukset: Moniäänisyyttä ei voi kutsua ENAA acapellaksi, se tahtoo Menna kakofoniaksi. Hyvä valinta valtaosalle. La oman de Voiko auttaja Eettisen tai raamattuun pohjautuvan kantansa oikeaan ja väärään, mutta silti auttaa? Tietenkin voi! Meillä ei ole minkäänlaista Informations importantes siitä, mikä oli ryöstetyn etiikka raamatun kertomuksessa Laupiaasta Samarialaisesta. Emme tiedä Oliko hän ansainnut tulla ryöstetyksi vai ei, mutta SILLA ei ollut auttajalle merkitystä. Raamatun mukaan ryöstetty oli vain. Raamatun kertomuksessa sur myös kaksi muuta henkilöä, pappi ja leeviläinen. Il edustivat temppelipapistoa molemmat, jotka huolehtivat päivittäisistä uhrimenoisa. Papiksi ei tuohon aikaan voinut ryhtyä, vaan pappeus oli perinnöllistä. Papit olivat Mooseksen veljen Aaronin jälkeläisiä ja leeviläiset olivat alempaa papistoa, Jaakobin pojan Leevin sukujuurta. toi Sukuasema suuren arvostuksen lähinnä Jumalaa olevasta heimosta. TASTA syystä Pidan Perin kummallisena, että il eivät pysähtyisi ryöstetyn kansalaisensa luo. Auttaja oli Samarialainen, Juutalaisten näkökulmasta epäpyhä kansa. Jeesuksen esimerkki Samarialaisesta sur tietoinen, hän osoitti että oikealla sydämellä varustettu voi tulla Mista tahansa. Kertomuksessa meille aukeaa vain laupiaan Samarialaisen etiikka. Hän halusi auttaa tuntematonta oli vieraasta heimosta ja Näin ollen pappi ja leeviläinen katsoivat että miehen ongelmat eivät kuulu Heille. Juutalaisen papin ja leeviläisen ei ollut mahdollista kävellä oman kansansa ryöstetyn ja pahoinpidellyn ohi ilman syytä. Olipa syy mikä tahansa, se ei merkinnyt laupiaalle Samarialaiselle mitään. Kun Samarialainen tuli miehen luo, Hanta säälitti Hanen tilansa. Tuo mies oli ihminen, ehkä ansainnut Tuon tapahtuman, mutta nyt hän Karsi. Hän hoiti miehen Haavat öljyllä ja Sitoi ne, otti miehen kyytiinsä ja toimitti hanet majataloon lepäämään ja toipumaan. Hän Jaï itse samaan majataloon yöksi ja varmasti Kavi pitkin iltaa ja Yota katsomassa, että kaikki oli hyvin. Aamulla hän Antoi majatalon isännälle rahaa ja pyysi hoitamaan potilasta hyvin. Mikali hoito maksaisi enemmän kuin hän Antoi, hän lupasi vielä palata takaisin ja maksaa tarvittava summa. Voimmeko me auttaa ihmistä, jonka seksuaalinen suuntautuminen sur mielestämme VAARA, jolla sur tatuointeja, joka tupakoi, joka käyttäytyy häiritsevästi, käyttää päihteitä tai puhuu sopimattomia. Jumala katsoo sydämeen, Ihmiset katsovat tekoihin ja ulkokuoreen. Voisimmeko Mekin Nahda Ihmisen samoin kuin Laupias Samarialainen, että meille tulisi Hanta Sääli, että me olisimme valmiit uhraamaan elämästämme Päivän tai pari tuntemattoman Ihmisen auttamiseksi tai varojamme Verran hitusen. Kun Jeesus oli kertonut Tämän opetuksen hän Sanoi:. Valtio-Opin professori Kaisa Herne kirjoitti Helsingin Sanomien pääkirjoituksessa 11/05/2014 että uskonto ei sovi poliittisten päätösten perusteeksi. Hän kohdistaa pääsanomansa erityisesti tasa-arvoisen avioliittolain käsittelyyn. Hanen mielestään uskontoon tai luonnonjärjestykseen vetoaminen ei ole oikea perustelu, vaan perustelun tulisi olla Julkinen. Samalla hän tulee itse vedonneeksi Yhdysvaltalaiseen yhteiskuntafilosofi John Rawlsin 1993 ilmestyneeseen teokseen ja sen hahmotelmaan ihanneyhteiskunnasta, jossa poliittinen päätöksen teko perustuu julkiseen perusteluun. Hän jatkaa toteamalla, että Julkinen perustelu ei ole Julkinen perustelu liberaalissa moniarvoisessa yhteiskunnassa, jossa vallitsee uskonnonvapaus. Samalla hän tulee kumonneeksi uskonnonvapauteen liittyvän keskeisen oikeutuksen, siis sen että poliittisilla päättäjillä tulee olla mahdollisuus käyttää uskonnonvapautta ajattelussaan sekä soveltaa Niita arvoja Joita se tuo Hanen ajatteluunsa ja elämäänsä. Jos politiikko ei saa käyttää ajattelussaan uskonnonvapautta, se ei ole vapautta laisinkaan. Erikoista sur että Herne ei Nae luonnonmukaisen järjestyksen kuuluvan Julkisen perustelun piiriin. Sen jos Minka luulisi olevan sovellettavissa yleiseksi ja julkiseksi periaatteeksi, koska soi sur ainoa tapa lisääntyä. Sen sijaan hänelle Julkinen periaate toteutuu miehen ja miehen, tai naisen ja naisen avioliitossa SILLA perusteella että se pohjautuu tasa-arvoiseen kunnioittamiseen. Mutta emmekö me ole TALLA perusteella epätasa-arvoisia koska emme hyväksy esimerkiksi Kolmen miehen tai Neljän naisen keskinäistä avioliittoa, Yhden miehen ja kahdeksan naisen avioliittoa. Edelleen Herne Sanoo hieman terävämmällä äänellä, että oman maailmankatsomuksen tyrkyttäminen Muille, viittaa siihen, että muita ihmisiä ja heidan arvojaan ei pidetä yhdenvertaisina omien arvojen kanssa. Valtio-Opin professori Kaisa Herne, sinähän tyrkytät maailmakuvaa joka ei arvosta luonnonmukaista järjestystä, vetoat raamatun sijaan John Rawlsin hahmotelmiin liberaalista ihannekuvasta ja samalla ajatuksesi kiertävät kehäpäätelmässä. Olen idealisti, etenkin sen jälkeen kun aloin ymmärtää että Juuri ideamaailmasta KASIN elämälläni sur perusta. Varmaankin kaikkina ikäkausina perustana sur ollut joku idée maailmasta ja OMISTA tavoitteistani, mutta nuoruuden ja nuoren aikuisen perusta, jossa keskeistä oli "oma ansaintalogiikka", maksimaalinen Hyoty ja menestyminen, ei tarjonnut iloa kuin -90 / -91 Lamaan asti. Pienellä paikalla, suurissa ongelmissa hahmotin ideamaailmani pettäneen ja sen kautta joutuneeni keskelle vaikeuksia. Tässä Samassa sopassa kiehui valtaisa joukko ekonomisteja ja yrittäjiä sekä tavallisia kansalaisia, jotka olivat saaneet lainaa määrättömästi ylelliseen elämiseen. Uusi kestävä ideaali Jumalan valtakunnasta sur tarjonnut pohdittavaa ja purtavaa jo 24 vuotta. Seuraavat lamat menivät jo heittäen ja mitkään sodat, myrskyt tai tsunamit eivät ole järkyttäneet maailmankuvaani. Omalta puoleltani koen eläväni suhteessa, jonka toinen osapuoli sur pohjaton Hyvyys ja Oikeudenmukaisuus. Tässä de la kasvaminen sur ollut sekä kipeätä että turvallista. Se sur tuonut myös mielekkäitä tehtäviä, jotka eivät Afficher loppuvan, mutta se aiheuttaa jatkuvasti myös konflikteja maailmankuvien törmätessä. Olen ollut innostunut kristillisestä päihde - ja sosiaalityöstä, jossa TASTA ideaalista KASIN sur ollut riemullista tehdä työtä. Mutta jos Tämän työn pariin tai muuhun kristilliseen aatteelliseen työhön alkaa kantautua ajatuksia, jotka huonosti istuvat aatteellisen toiminnan kanssa, MINUSTA tulee ikävä ideologi. Suurten ansiotulojen perusteleminen vertailemalla sitä yrityselämän tai tulospalkkaus, eivät sytytä aatteelista idealistia. Suuret tulot aatteellisessa toiminnassa vahingoittavat koko sektoria, etenkin kun niihin oikeutetusti julkisuudessa puututaan. Viela rahaakin suurempi ongelma aatteelliselle sektorille sur kadottaminen aatteen. Silloin koko kantava pääoma sur menetetty. Kasvaessaan järjestöt, kirkot ja seurakunnat laitostuvat, jäykistyvät ja ideologialle ei ole ENAA sijaa. Uskonpuhdistuksen tehtävä sur palauttaminen ideologian, ideaalin ottaminen kantavaksi rakenteen sijaan. Tänään olisi paljon tilaa uskonpuhdistukselle, protestisuudelle josta protestanttisuus sai nimensä, niin järjestöissä, kuin kristillisissä seurakunnissa ja kirkoissa. Uskon keskeisten elementtien esillä pitäminen julkisesti herättää kahdenlaisia ​​tunteita itsessäni. Mitä työn kautta minut tuntevat, arkisia asioita viranpuolesta pyörittävät, Vanhat koulukaverit tai Ystävät ja naapurit kymmenien vuosien takaa ajattelevat, kun jakelen uskoon liittyviä ajatuksiani? Kenties, Etta Ismo sur aina ollut aika radikaali tai vähintäänkin omituinen? Ei Naina aikoina erityisesti kannattaisi profiloitua noin selkeästi hengen mieheksi, nolottaa Hanen puolestaan? Ihme että kuitenkin sur pärjännyt elämässä? Hei de la suotta, sanon minä! Olen tietoinen mainehaitoista ja omituisuudestani, mutta minulle elämä kiertyy uskon ympärille. Uskon ytimestä elämä lähtee liikkeelle. Sen ympärille rakentuu kaikki; Perhe, ihmissuhteet, työ ja harrastukset. Kiitämme vaimoni kanssa ruoastakin, myös silloin kun meillä sur ystäviä ja vieraita, tapa joille sur vieras. Sur Siina hetken sellainen kiusallinen tunne, että mitähän il nyt ajattelevat, mutta vaikka Kaava olisi lapsille tarkoitettu, niin soi sur sitten siunattua ruokaa ja lopulta kaikki ovat iloisia. Luulenpa että epäilijäkin toivoo, josko toimenpide takaisi vielä maukkaamman Atérien. Negapi aikanani ruoka sur itsestäänselvyys ollut, mutta tuntuu hyvältä kiittää siitä. Tämä sur keskeinen OSA minun persoonaani, olen ja ELAN Näin ja ajattelen Näin. Pystyn nauttimaan hyvästä ruoasta, hyvistä elokuvista, PIENET extrême tekemiset edelleen innostaa, musiikissa menee gospelin lisäksi jazz-groove ja Joskus vanhana kitaristina luukutan autossa jotain, jossa tuhdit kitarasoundit jyräävät maukkaasti, alkoholi ei kuulu ENAA elämääni, mutta valinta tilanne oli Vapaa ja vasta aikuisiällä. Ehkä Juuri siksi rokkari Kari Peitsamon jutut kolahtivat minuun Samaria-päivässä. Olipa hyvä kun otin. Hän vastasi, että esiintyvät taiteilijat ovat omituisia, Vahan hullujakin ja soi sur vaan eduksi Siina genressä. Tahan samaan omituisuuteen hän katsoo menevän uskon, Aidon, rehellisen ja rohean elämisen, Johon Kristus kuuluu. Teologisesti sur Kyse näkemisestä - todistuksellisesti Kyse sur kokemuksellisesta suhteesta ja "turha toivo" sur vaihtunut odotukseksi. Nailla mennään Ystävät ja kylänmiehet! Toivottelen siunattuja päiviä sinullekin, jolle termi sur vieras - onhan se Vahan "naismainen" totta! 90-luvun alkupuolella työskentelin Pauli Rantasen Selkikeskuksessa Viisi vuotta. Takana oli Raskas romahdus lama-ajan yrittäjänä sekä onnistunut roolisiirtymä totaalisen luovuttautumisen seurauksena Herran hommiin päihdeongelmaisten ja maahanmuuttajien kanssa käsittelemään lumpuista uusiotuotteita. Joskus S-ryhmän parhaana myyjänä palkittuna, vanhana Seppälän myymäläpäällikkönä ja entisenä juppi-grynderinä nipistelin itseäni ja yritin kysyä Herralta että Tamako sur minun paikkani? Sinähän lupasit tehdä mitä osoitan, TASTA kun aloitat, niin paljon saat Oppia, tuntuf taivas vastaavan. Ongelmat tulivat ja menivät, tulivat enimmäkseen, Mukana tuli myös maahanmuuttajia ilman mitään hallittua järjestelmää. Kristian tuo Maailman paragraphes sähköinsinööri oli paennut Romaniasta Ceausescun hirmuhallintoa. Välillä hän oli piilossa Turun arkkipiispan hoteissa maassa karkotusta ja välillä korjaili vanhoja telkkareita myyntiin. Hän Katseli jokaisen komponentin käyriä, vaihteli pienimmätkin osaset sekä valitteli insinöörien laskeneen väärin jäähdytyksen, jolloin OSAT paukkuivat. Ei hätää hän totesi ja lisäili lattarautaa telkun koneistoon. Mutta oli siella myös Seppo, Suomen paras joululehtien myyjä. 700 kultalyhdettä Meni Vihtiläisiin koteihin ovelta ovelle että heilahti. Seppo oli jäänyt mopon kanssa auton alle ja raahautunut satoja Metria auton Mukana, SILLA seurauksella että hän oli vammautunut päästä. Tämä uskon soturi oli pylväs jota en unohda koskaan. Kukaan ei harjaillut lattioita yhtä uskollisesti, Eika kukaan muu tullutkaan töihin Rejtexin konkurssin jälkeen kun Seppo ja minä, koska meille ei merkannut mitään pesänhoitajan Ilmoitus, että palkkaa ei makseta. Konkurssipesän hoitajalle Seppo huusi jo Kaukaa, että MIKA mies sur tulossa. Kun sikaria poltellut ilmoitti olevansa pesänhoitaja, Seppo miesta halaamaan meni, nosti laakerikengät ilmaan ja ilmoitti että olet siis sieltä ampiaspesästä. Mutta oli siella myös Sami, tuo Egyptin KOPTI, joka oli joutunut muslimien vainoamaksi ja paennut Suomeen. Hän esitteli minulle ylpeänä ranteensa kohdalla olevan ristinmerkkitatuoinnin ja Sanoi, että soi sur Egyptissä merkki Jeesuksesta, taivaasta, jonka jokainen KOPTI haluaa pukea päällensä kuin vaatteen, mutta niin että sitä ei muslimit riistää. Siksi se tatuoidaan käteen. Protestanttisuus 1500 luvun härskiintynyt Katolinen valtakirkkorakennelma oli katatonisessa tilassa ja sen harjoittajat kuuluivat oikeammin ilmaistuna katatoniseen kirkkoon. Tämä de la protestin, jonka nimestä väännettiin protestanttisuus oikeampi ilmaisu olisi protestisuus. Helluntailaisus Helluntailaisuus syntyi ihmisten kaipuusta Elävän veden lähteille. Tuohon rutikuivaan maaperään eli Ihmisen sieluun laskettiin innoittavat ja virvoittavat Hengen sateet. helluntailiike Syntyi. Samalla se oli protesti olemassa oleville kirkoille ja hengellisille liikkeille, siis protestisuutta. Uuskarismaattisuus ja jälkikarismaattisuus 2014 Sateita runsaasti saaneessa Seinäjoen helluntaiseurakunnasta viimeksi olisin olettanut että sieltä - irtoaa nuorten ryhmä tyytymättömyydestä, siis protestina nykytilaan. Se on vain yksi vaatimaton esimerkki lukuisien vastaavien kirjossa 2000 luvulla. Protestisuus ELAA ja voi hyvin protestanttisuudessa. Historien perspektiivi Luterilaiset ovat myöhäisiä kristillisiä kirkkoja, sitä ennen kristikansa sur elänyt Jeesuksen seuraajina 1500 vuotta. Helluntailaiset ovat hyvin myöhäisiä kristillisiä liikkeitä, sitä ennen kristikansa sur elänyt 1900 vuotta. liikkeet Uuskarismaattiset, Joita syntyy kuin sieniä sateella, Sanoi Jeesuskin. Isan, Aïdine, veljen ja sisaren vaihtaminen parempiin Protestisuus sur myös kulttuurinen ilmiö. Käydessäni Burundissa keväällä 2014, seurakuntien Nuoret halusivat tietää millaista kristillisyyttä meillä sur Suomessa. Kun olimme kuvanneet Heille pääsuuntaukset, aloimme luettelemaan uusia tulijoita ja minkälaisesta protestista tai tarpeesta Naita syntyy, kysyimme: Vapaat kuin taivaan Linnut! Monesti il ​​ovat tulossa valtakirkon tai heidan tulkintansa mukaan Liian tiukan autoritäärisen Muun seurakunnan helmoista. Ymmärrän heita sinänsä hyvin. Lähtö voi olla perusteltua monin Syin ja jopa teologisesti, mutta Vapauden tulkinnasta olen eri mieltä. ole de hillumista de Se paratiisin hehkussa! Pääosin il ajautuvat ryhmiin hengellisiin, joissa keskeistä sur ylistää ja palvoa Herraa ja saada sinänsä tärkeän päämäärän ohessa hyviä fiiliksiä. Herran ylistäminen onkin tärkeätä, mutta euforisten tunteiden hakeminen ei ole motiivina Kovin ylevä. Tärkeintä sur että kukaan ei rajoita, mikään ei purista, Eika kukaan ole asettamassa minkäänlaisia ​​kahleita. Hengen johdatuksessa tapahtuvat kaikki merkittävät asiat ja soi sur riittävä ohje mille tahansa tapahtumalle, katuaktiolle tai projektiolle. Il helposti ärsyyntyvät, kun aletaan Puhua suunnittelusta, työryhmistä, organisaatiosta tai valtasuhteista. Näille ei ole tilaa Jeesuksen vapauttamissa ja tällaiset toimielimet tai suunnitelmat ovat turhia. Pahimmillaan il kapinoivat seurakunnassa ja erilaisissa kristillisissä organisaatioissa ja kokevat kutsua heittäytyä Tuulen kuljetettavaksi, piittaamatta huomisesta. Mutta Vapaus ei generoi aineellisia tuloksia! Naissa piireissä ei Jarin suuria summia liikutella, ei synny kehitysapua, köyhäin apua tai diakoniaa. Silloin kun isompia summia liikkuu, mukaan sur tullut joku hyvin organisoidun yrityksen omistaja tai vastaava, joka tulee kosketetuksi ryhmän heittäytymisestä tai vilpittömyydestä. tai la seurakunnassa de Jokaisessa, jossa aidosti syntyy työpaikkoja, mittavaa humanitääristä apua niin de koti - de maksetaan palkkaa ihan oikeilla euroilla tai, kuin ulkomaillakin, niissä sur toimintasuunnitelmat, vuosibudjetit, työryhmät, toimiva organisaatio ja valtasuhteet. työntekijän Niissä sur tehtävä ihan oikeaa Toita palkkansa eteen ja oltava ahkerakin. Eden ei ollut Lomakylä, jossa tsillailtiin ilkosillaan päiväntasaajan lämmössä! Jumala pani Adamin, kuvansa, Eedenin paratiisiin viljelemään tai varjelemaan eli työskentelemään (1.Moos. 2:15). Työnteko oli olemassa jo ennen syntiinlankeemusta. Paavali menee teemassa vieläkin pidemmälle. 2. Tes. 7-10: me määräsimme, että jos joku ei suostu tekemään työtä, Hanen ei PIDA myöskään syödä! Ja aivan kuin Ostos-TV: ssä, Eika Siina vielä kaikki. Työnteko onkin oikeata palvontaa ja ylistystä! Kol. 3: 22-24: Herra itse Sanoo, että Meidän sur tehtävä työtä Jumalan mieliksi, ei ihmisten ja kun teemme työtä soi sur Kristuksen palvelemista! Vapaus Johon Kristus meidät vapautti, sur sisäistä vapautta tehdä työtä ja rakastaa, SILLA siihen meidät sur kutsuttu ja mikään ei ole suurempaa sen! Jeesus meni temppeliin ja AJOI kaikki myyjät ja ostajat sieltä ulos. Hän kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja kyyhkysenmyyjien jakkarat ja Sanoi Heille: "Sur kirjoitettu: '. Negapi huoneeni sur oleva rukouksen huone' Mutta te teette siitä rosvojen Luolan ". Otsikko 09/08/2014 MTV3.fi:. PIDA penkistäsi kiinni kun Luet TATA, Valkoniemellä alkaa keittää! Tein taloudellisen mahalaskun 90 luvun alussa, koska yritystoimialani rakennuttaminen joutui silloisessa Lamassa ylipääsemättömään tilanteeseen rahoitusmarkkinoiden reagoidessa tilanteeseen paniikinomaisesti. Samalla tein Löydön elämäni! Löysin yhteyden Jumalaan ja tunsin nahoissani johdatuksen joka ohjasi minut uusille urille henkisen ja hengellisen työn pariin, vähäosaisten ja päihdeongelmaisten rinnalle. Seurakunnassa tutustuin upeisiin ihmisiin, mutta Näin myös Mukana yrittäjiä jotka pelasivat rajamailla lain. Varoitin tuolloin paikallista helluntaiseurakuntaa henkilöistä, joilla oli saarnaoikeus ja jotka nauttivat suurta luottamusta mahdollisesti suuren taloudellisen Vuoksi SILLA seurauksella, etten saanut jatkaa ao. tilintarkastajana seurakunnan. Samoissa piireissä tapasine jo silloin 20 vuotta myöhemmin valtakunnan Yhdessä suurimmassa skandaalissa ryvettyneen yrittäjän. Silloinkin 90 luvulla henkilö tuomittiin rikoksista vankeuteen, kuten nytkin. Kaikki Tämä sur jo tapahtunut. Seurakuntakin huomasi varoitukseni tarkoitusperän lopulta vuosien päästä, joka koski Hanen kumppaniaan, ja minut kutsuttiin takaisin tilintarkastajaksi. 2014 uutisoidaan edelleen saman ryhmän. Ymmärrän että syyllisiä sur vaikea hakea, mutta Missä sur hengellinen johtajuus jos il kaikki Nama Vuodet ovat eläneet seurakunnan keskellä? . Naiden tapahtumien jälkeen Matteuksen evankeliumi jatkuu kuin se olisi aivan luonnollista. Jo seuraavassa jakeessa sanotaan: Ja Hanen tykönsä pyhäkössä tuli sokeita ja rampoja, ja hän paransi heidät. Tänäänkin saa kokea aitoa Jeesuksen läsnäoloa, le ennen de mutta sur tarjottava suurta Kengan Kuvaa persuksille näille jotka pelaavat perkeleellisen mammonan kanssa vuosikymmenestä toiseen ja lokaavat temppelin lopullisesti! Heillekin sur tarjolla cravate jossa sur nöyrryttävä pieniin askeleisiin ja kerättävä Kivet Joita sur tullut kylvetyksi.




No comments:

Post a Comment